Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες...| EDITORIAL

Σε ένα χωριό της Καρδίτσας τον Ηλιά , οι λιγοστοί του κάτοικοι, δίνουν τον αγώνα τους να αξιοποιήσουν τα προϊόντα που τους δίνει η γη τους, με απόλυτο σεβασμό και αγάπη προς αυτή, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούν να διατηρήσουν και να διασώσουν τις συνθήκες μιας αξιοπρεπούς ζωής. Της δικής τους ζωής φυσικά. Με τον Αλέξανδρο, να αναλαμβάνει το πόνημα ενός δύσκολου εγχειρήματος που συνοψίζεται στα λόγια του ίδιου:
«Είναι ειρωνικό, αλλά ο Χριστόφορος Κολόμβος έφερε πρώτους τους σπόρους ντομάτας στην Ευρώπη και, 500 χρόνια μετά, ένα ελληνικό χωριό χρειάζεται να ξαναστείλει στην Αμερική πραγματικές ντομάτες..»
Έτσι μαζί με τους λιγοστούς συγγενείς του και γείτονες του, αναλαμβάνουν να πακετάρουν σάλτσες ντομάτας, αλλά και άλλες συνταγές που έχουν βάση τη ντομάτα, την αυθεντική όμως ντομάτα και όχι τα μεταλλαγμένα υβρίδια αυτής, και να τα εξάγουν στον κόσμο.
Από την Καρδίτσα λοιπόν που δε φαίνεται καν στον παγκόσμιο χάρτη, οι ντομάτες, επιστρέφουν μετά από 500 χρόνια στον τόπο απ’ όπου προήλθαν , στην Αμερική και όχι μόνο…
Δεν προβάλλονται ιδανικές καταστάσεις… Αντίθετα προβάλλονται όλα τα προβλήματα της ελληνικής επαρχίας, η εγκατάλειψη, η κρίση ,η δυσκολία πραγματοποίησης οραμάτων , η ποιότητα των τροφών που τρώμε… Τα ηθικά διλήμματα του τύπου, «να κάνω έκπτωση στην ποιότητα προκειμένου να εξασφαλίσω κέρδος ή να παραμείνω σταθερός στις ηθικές μου αξίες , που όμως γνωρίζω ότι ποτέ δε θα με κάνουν πλούσιο…» Πολλά λοιπόν τα ζητήματα που τίθενται…
Άνθρωποι βασανισμένοι που η αγάπη τους για τον τόπο τους και οι συνεκτικοί δεσμοί που δημιουργούνται μεταξύ τους και που οι δυσκολίες της ζωής τους και οι απώλειες που συνοδεύουν αυτές, τους ενδυναμώνουν ακόμα περισσότερο.
Μέσα από το φακό της σκηνοθέτιδας, Μαριάννας Οικονόμου, αναδεικνύονται τα ξεχωριστά γνωρίσματα του καθενός. Αγνότητα, καθαρότητα ψυχής και βλέμματος, φυσικότητα, ειλικρίνεια, όρεξη για ζωή, δόσιμο, προσφορά, συνεργασία, πραγματικές φιλίες…
Ένας μικρόκοσμος, οργανωμένος στα ιδανικά πρότυπα οργάνωσης των κοινωνιών που πολύ απέχουν όμως από τη σύγχρονη πραγματικότητα.
Και όλα αυτά επενδυμένα με ένα λεπτό, εκλεπτυσμένο, ιδιαίτερο χιούμορ που καθιστά τη θέαση ιδιαίτερα ευχάριστη ενώ ταυτόχρονα διαχέει μια αισιόδοξη αύρα που τόσο την έχουμε ανάγκη και πρωταγωνιστές και θεατές.
Η μουσική, δημοτική και κλασική (Βάγκνερ), κυρίαρχο στοιχείο και αυτή του ντοκιμαντέρ. Ένα παιχνίδι, ένας κώδικας επικοινωνίας, των ανθρώπων του χωριού. Στη δική μου τη ματιά, με τον Αλέξανδρο και τον ξάδερφό του ενορχηστρωτές, εμπλουτίζει τη ζωή των κατοίκων εντάσσοντας σε αυτή το άλλο το διαφορετικό αυτό που ανοίγει παράθυρα θέασης και άλλης οπτικής … Και όχι μόνο η μουσική. Η τέχνη γενικά. Εξαιρετική η σκηνή που ο Αλέξανδρος αφηγείται στις γυναίκες του χωριού το παραμύθι με την «Λουλουδένια».
Ένα ακόμα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ, έρχεται να ανεβάσει τον πήχη των ελληνικών παραγωγών που νομίζω ότι κάθε χρόνο ανεβαίνει όλο και περισσότερο. Και προσωπικά αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα, γιατί πιστεύω πολύ στην τέχνη και στις ανατροπές που μπορεί να επιφέρει στη ζωή μας. Είναι ο θεματοφύλακας των ονείρων μας…
Γιατί είναι πολύ σημαντικό να μην τους αφήνεις να σου κλέβουν τα όνειρά σου…
Έτσι μόνο μπορεί και κάποτε να τα πραγματοποιήσεις…
---------------------------------

Καλλίτσα Βλάχου
Μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης Πετρούπολης. Είναι εκπαιδευτικός. Τον ελεύθερο χρόνο της  ,διαβάζει, βλέπει ταινίες, και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Τον υπόλοιπο ελάχιστο ελεύθερο χρόνο της , απλά προσπαθεί να διατηρεί την ψυχραιμία της…

Bohemian Rhapsody | EDITORIAL

Πώς να κατανοήσεις τέτοια προσωπικότητα, όταν και ο ίδιος που την έφερε πολύ πιθανό να μην κατανοούσε;
Αναφέρω τρεις σημαντικούς λόγους για τους οποίους κατά τη γνώμη μου, αξίζει η θέαση της συγκεκριμένης ταινίας. 
Καταφέρνει να αναδείξει τις δυσκολίες αποδοχής του εαυτού σου και των ιδιαιτεροτήτων σου φυσικά, σε μια κοινωνία που αγαπάει την ομοιογένεια και την ομοιομορφία και αρνείται πεισματικά να δεχτεί οτιδήποτε ταράζει τα λιμνάζοντα νερά της. 
Καταφέρνει μέσα από την απόλυτη προσομοίωση της συναυλίας «Live Aid» που άφησε εποχή να μεταδώσει στους νεότερους που ήταν αγέννητοι τότε, τον παλμό, τους λόγους που την κατέστησαν μοναδική και να βιώσεις ως θεατής, τη λύτρωση του καλλιτέχνη. Ενός ανθρώπου που η ζωή του ήταν μια διαρκής πάλη με τα δαιμόνια εσωτερικά και εξωτερικά, που στο τέλος όμως νικά και αυτή η συναυλία του, είναι το επισφράγισμα της νίκης. Μιας νίκης που σταματά τη σαπίλα στην οποία έχει περιέλθει ο ήρωας μας , διώχνοντας τις βρώμικες μύγες που τον περιβάλλουν και που τον απομυζούν.
Καταφέρνει τέλος να κάνει τους 15χρονους και τους 20χρονους να θέλουν να την ξαναδούν και δεύτερη και τρίτη φορά. 
Αρκετοί λόγοι λοιπόν που καθιστούν την ταινία αρκετά πετυχημένη. Γιατί πετυχημένη ταινία και όχι μόνο, αλλά και οποιοδήποτε δημιούργημα τέχνης είναι, κατά τη γνώμη μου πάντα, αυτό που σε αγγίζει. Και όχι μόνο απλά σε αγγίζει, αλλά που αυτό το άγγιγμα σου κινητοποιεί μηχανισμούς πνευματικής αναζήτησης που σε οδηγούν σε ανακαλύψεις και αυτοαποκαλύψεις…
---------------------------------

Καλλίτσα Βλάχου
Μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης Πετρούπολης. Είναι εκπαιδευτικός. Τον ελεύθερο χρόνο της  ,διαβάζει, βλέπει ταινίες, και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Τον υπόλοιπο ελάχιστο ελεύθερο χρόνο της , απλά προσπαθεί να διατηρεί την ψυχραιμία της…





Η Δουλειά της | EDITORIAL

- Πριν σας πω οτιδήποτε, πρέπει πρώτα να σας αναφέρω, κ. Σιμιτζή ότι αποτελείτε λαμπρό παράδειγμα υπαλλήλου. Ωστόσο βρίσκομαι στη δυσάρεστη θέση να σας ανακοινώσω ότι η εταιρεία μας δεν έχει πλέον ανάγκη τις υπηρεσίες σας.
-Μα δεν είναι δυνατόν, χτες υπέγραψα ανανέωση της σύμβασής μου!
-Λάθος κυρία μου, χτες υπογράψατε την παραίτησή σας.
Ναι, την παραίτησή της υπέγραψε χτες. Αλλά τώρα συνειδητοποιεί, ποια παραίτηση. 
Την παραίτηση από τη θέση του καταπιεζόμενου. Τώρα… 
Αφού δέχτηκε τη βία του άνδρα εξουσιαστή, πρότυπο της αρχετυπικής οικογένειας, αφού δέχτηκε τη βία της εξουσίας της γνώσης και της τεχνολογίας, η ίδια λειτουργικά και τεχνολογικά αναλφάβητη, αφού δέχτηκε τη βία των κοινωνικών δομών και της υποκρισίας τους, που οι εκπρόσωποί τους σπανίως μπαίνουν στον κόπο σου, αντιμετωπίζοντάς σε συνήθως από θέση ισχύος, αφού τέλος δέχτηκε τη χειρότερη μορφή βίας αυτή του καπιταλισμού, αφού υπέκυψε σε όλες τις παραπάνω μορφές βίας, υπομένοντάς τες αγόγγυστα, σκύβοντας το κεφάλι όλο και πιο πολύ με μια ιώβεια υπομονή, αφού δεν της έμεινε τίποτα πλέον να κρατηθεί, τώρα ναι. Τώρα παραιτείται. Από τους ρόλους που τη ’θελαν όλοι να υπηρετεί για να τους εξυπηρετεί. Και ως καθαρίστρια , καθάρισε. Για την ακρίβεια ξεκαθάρισε. Έφτασε στα άκρα της στα όρια που την κρατούσαν εγκλωβισμένη σκυφτή να ανέχεται κάθε μορφή βίας, και επιτέλους τα γκρέμισε. Και η αρχή έγινε με την παραδοχή της ήττας της. Της συνολικής της ήττας. Του να καταλάβει πόσο λάθος ήταν να νομίζει μια ζωή, ότι ζώντας μέσα σ’ ένα σύστημα δομημένο στις σχέσεις εξουσιαστή- εξουσιαζόμενου, δομημένο πάνω στην καταπίεση που προκύπτει φυσικά από αυτή τη σχέση, θα την σκαπουλάρεις, σκύβοντας όλο και πιο πολύ το κεφάλι…
"Δουλειά της" τώρα, να ξαναγεννηθεί αποδεχόμενη τις εντολές από τον μοναδικό που έχει δικαίωμα να ασκεί εξουσία πάνω της …
Τον ίδιο της τον εαυτό…
Μην τη χάσετε!
---------------------------------

Καλλίτσα Βλάχου
Μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης Πετρούπολης. Είναι εκπαιδευτικός. Τον ελεύθερο χρόνο της  ,διαβάζει, βλέπει ταινίες, και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Τον υπόλοιπο ελάχιστο ελεύθερο χρόνο της , απλά προσπαθεί να διατηρεί την ψυχραιμία της…




Σάββατο 11 Μαΐου 2019

Βραβευμένες ταινίες στο Cine Πετρούπολις | Καλοκαίρι 2019

Όσκαρ, Χρυσά λιοντάρια, Φοίνικες, ακόμη και οι «δικοί μας» Χρυσοί Αλέξανδροι του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχουν δοθεί σε σπουδαίες ταινίες, και είτε τις αναδεικνύουν προτού αυτές βγουν στις αίθουσες για το ευρύ κοινό, είτε τις συστήνουν σε ένα πιο «ψαγμένο» κοινό, που διαφορετικά δεν θα είχε την ευκαιρία να τις γνωρίσει. Επιλέξαμε, για μία ακόμη χρονιά, αρκετές από τις ταινίες που βραβεύτηκαν στις πρόσφατες διοργανώσεις, για να τις απολαύσετε Cine Πετρούπολις. Καλό καλοκαίρι!


Επίσημη υποβολή της Ισλανδίας για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας
Δευτέρα 27/5 - Τρίτη 28/5/2019  21:00 & 23:00 
Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Sundance
Τετάρτη 29/5 - Πέμπτη 30/5/2019  21:00 & 23:00
Βραβείο Satellite Καλύτερου Α' ανδρικού ρόλου & Green Drop Award στο Φεστιβάλ Βενετίας
Παρασκευή 31/5 - Σάββατο 1/6 - Κυριακή 2/6 23:00   
Βραβείο Σεζάρ Φωτογραφίας, καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Σκηνοθεσίας και Ήχου
Παρασκευή 7/6 - Σάββατο 8/6 - Κυριακή 9/6 21:00, 23:15 
Βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών και ήταν υποψήφια για 3 Όσκαρ
Τετάρτη 12/6 - Πέμπτη 13/6: 21:00 & 23:00
Όσκαρ Καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων
Παρασκευή 14/6 - Σάββατο 15/6 - Κυριακή 16/621:00
Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ του Σάντανς, Βραβείο Κοινού και Ανδρικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Δευτέρα 17/6 - Τρίτη 18/6/2019: 21:00, 23:00
Βραβείο Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Καλύτερου Α' γυναικείου ρόλου, Βραβείο Ερμηνείας στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Παρασκευή 21/6 - Σάββατο 22/6 - Κυριακή 23/6 21:00
Βραβείου καλύτερου ντοκιμαντέρ στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Τετάρτη 26/6 23:00 - Πέμπτη 27/6 21:00 & 23:00 
Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου. Ειδική μνεία στην εξαιρετική μεταφορά του Live Aid 
Παρασκευή 28/6 - Σάββατο 29/6 - Κυριακή 30/6 21:00 & 23:20
Μέγα Βραβείο Φεστιβάλ των Καννών & Υποψήφια για όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας
Δευτέρα 1/7 - Τρίτη 2/7 - Τετάρτη 3/7 23:00 
Όσκαρ καλύτερης ταινίας, β’ ανδρικού ρόλου και πρωτότυπου σεναρίου.
Πέμπτη 4/7 - Παρασκευή 5/7 - Σάββατο 6/7 - Κυριακή 7/7 21:00 & 23:20
Όσκαρ Καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου & Mεγάλο βραβείο κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών. 
Δευτέρα 8/7 - Τρίτη 9/7 21:00 & 23:20
Ρόμα / Roma >>
Όσκαρ σκηνοθεσίας, φωτογραφίας και ξενόγλωσσης ταινίας.
Τετάρτη 10/7 - Πέμπτη 11/7 21:00 & 23:20 
Υποψήφια για 10 όσκαρ, εκ των οποίων απέσπασε το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου
Παρασκευή 12/7 - Σάββατο 13/7 - Κυριακή 14/7 21:00 & 23:15 
Χρυσή Σφαίρα Α' γυναικείου ρόλου και υποψήφια για το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου.
Δευτέρα 15/7 21:00 -Τρίτη 16/7 23:15 - Τετάρτη 17/7 21:00
Όσκαρ Β' γυναικείου ρόλου
Δευτέρα 15/7 23:00 - Τρίτη 16/7 21:00 - Τετάρτη 17/7 23:00 
3 υποψηφιότητες για Όσκαρ 
Πέμπτη 18/7 - Παρασκευή 19/7 23:10 
Όσκαρ Καλύτερου μακιγιάζ, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α' ανδρικού ρόλου
Σάββατο 20/7 - Κυριακή 21/7 23:10
Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Β' ανδρικού ρόλου
Δευτέρα 22/7 21:00 - Τρίτη 23/7 23:00 - Τετάρτη 24/7 21:00 
Όσκαρ για το τραγούδι Shallow και υποψήφια για άλλα 4 Όσκαρ.
Παρασκευή 26/7 - Σάββατο 27/7 - Κυριακή 28/7 21:00 
Καπερναούμ / Capharnaüm >> 
Βραβείο κριτικής επιτροπής των Καννών και υποψηφιότητα για Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας
Παρασκευή 26/7 - Σάββατο 27/7 - Κυριακή 28/7 23:30 
Όσκαρ Καλύτερων οπτικών εφέ
Τετάρτη 31/7  - Πέμπτη 1/8 21:00 & 23:30
Υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης ενδυματολογίας, καλύτερου μακιγιάζ, βραβείο β’ γυναικείου ρόλου στα βραβεία BAFTA
Παρασκευή 23/8 - Σάββατο 24/8 - Κυριακή 25/8 20:30 
Βραβεία σκηνοθεσίας και ανδρικής ερμηνείας στο τμήμα Ορίζοντες του Φεστιβάλ Βενετίας
Δευτέρα 26/8 - Τρίτη 27/8 - Τετάρτη 28/8 22:30 
Yποψήφια για το βραβείο Σεζάρ καλύτερης ξένης ταινίας και ανδρικής ερμηνείας 
Πέμπτη 29/8 - Παρασκευή 30/8 - Σάββατο 31/8 - Κυριακή 1/9 22:45
Υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας
Παρασκευή 6/9 - Σάββατο 7/9 - Κυριακή 8/9 22:30 


Γενική Είσοδος 5€
Δημοτικός Θερινός Κινηματογράφος Σινέ Πετρούπολις





Ετικέτες

Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης dimos petroupolis petroupoli.gov.gr pkdp.gr σινέ πετρούπολις Δήμος Πετρούπολης Θερινός Κινηματογράφος Πετρούπολης δημοτικός κινηματογράφος πετρούπολης Θερινό Σινεμά Πετρούπολης Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης πολιτιστικό κέντρο πετρούπολης πρόγραμμα 2017 Κινηματοθέατρο Πετρούπολις editorial άρθρα Ελεύθερη είσοδος παιδική ταινία πρόγραμμα 2018 όσκαρ πρόγραμμα 2019 ελληνική ταινία cinelesxi_petroupolis Petroupoli Πετρούπολη καλοκαίρι 2022 Ταινίες Ινστιτούτο Θερβάντες Σινεμά Πετρούπολη καλοκαίρι 2018 πρόγραμμα 2020 καλοκαίρι 2019 καλοκαίρι 2021 Ισπανική πρεσβεία καλοκαίρι 2020 καλοκαίρι 2023 κωμωδία Πρεσβεία Αργεντινής γαλλική ταινία Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ισπανική ταινία πρεσβεία βενεζουέλας Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών ιταλική ταινία χειμώνας 2019-2020 Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας ιρανική πρεσβεία Πρεσβεία Νορβηγίας ιρανική ταινία Απρίλιος 2019 Ιούνιος 2023 πρόγραμμα 2021 Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Πρεσβεία Ουρουγουάης πρεσβεία Ισημερινού