Θολός βυθός / Giannis in the Cities
Ελλάδα (2024) | Διάρκεια: 90’ | Σκηνοθεσία & Σενάριο: Ελένη Αλεξανδράκη | Βασισμένο στα αυτοβιογραφικά έργα του Γιάννη Ατζακά: "Σπασμένα φτερά" και "Θολός βυθός"
Ο Γιάννης, γιος αντάρτη, μεγαλώνει στις Παιδουπόλεις της Φρειδερίκης, μέσα σε ένα καθεστώς κρατικής προπαγάνδας που πλαισιώνεται από το κυρίαρχο ιδεολογικό αφήγημα "πατρίς-θρησκεία-οικογένεια". Καθώς μεγαλώνει, αναπτύσσει μια εσωτερική σύγκρουση μεταξύ της εθνικιστικής προπαγάνδας που του επιβάλλεται και της εικόνας που φαντάζεται για τον πατέρα του.
🎭 Η ταινία έλαβε θετικές κριτικές για την ευαισθησία και την ειλικρίνεια με την οποία προσεγγίζει την παιδική εμπειρία του Εμφυλίου. Η σκηνοθεσία της Ελένης Αλεξανδράκη επαινέθηκε για την ικανότητά της να συνδυάζει μυθοπλαστικά στοιχεία με πραγματικά γεγονότα, προσφέροντας μια πολυδιάστατη αφήγηση που αγγίζει βαθιά κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2024 και προβλήθηκε σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου.
🏆Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου 2025: Συμμετοχή στο τμήμα "Forum"
Δείτε ακόμη:
- "Γιάννης Σπανός: Πίσω απ’ τη μαρκίζα" του Άρη Δόριζα | EDITORIAL
- "Η καθώσπρέπει κοινωνία καταστρέφει την ψυχή" - Poor Things | EDITORIAL
- Περασμένες Ζωές της Σελίν Σονγκ | EDITORIAL
- «Τα Μαθήματα της Μπλάγκα» του Στέφαν Κομαντάρεφ | EDITORIAL
- Στο Γραφείο Καθηγητών του Ιλκέρ Τσατάκ | EDITORIAL
- Είναι οι «Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι...» Οι δικοί μας ήρωες! | EDITORIAL
- Το Μπλε Καφτάνι της Μαριάμ Τουζανί | EDITORIAL
- "The Whale" του Ντάρεν Αρονόφσκι | EDITORIAL
- Πίσω από τις Θημωνιές | EDITORIAL
- "Μαύρος Κότσυφας, Μαύρο Βατόμουρο" της Ελένε Ναβεριάνι | EDITORIAL
- Τα πνεύματα του Ινισέριν του Μάρτιν ΜακΝτόνα | EDITORIAL
- "Με αξιοπρέπεια" του Δημήτρη Κατσιμίρη
- "Τέρμα τα ψέματα" - The Batman | EDITORIAL
- «Io Capitano» του Ματέο Γκαρόνε | EDITORIAL
- Οι ταινίες μου: Requiem for a Dream | EDITORIAL
- Οι ταινίες μου: Bram Stoker’s Dracula | EDITORIAL
- «Η Αρπαγή» της Ιρίς Καλτενμπάκ | EDITORIAL