Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Αφιερώματα στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (1-11/11/2018)

Ο αγαπημένος του Φεστιβάλ Καννών Ισπανός Χάιμε Ροσάλες, η ήρεμη δύναμη από την Ολλανδία Νάνουκ Λέοπολντ και οι εικαστικοί και σκηνοθέτες Λεόν και Κοσίνια με φόρα από το Γκούγκενχαϊμ και τη Μπιενάλε Βενετίας, είναι οι προτάσεις του 59ου Φεστιβάλ για αφιερώματα που θα συζητηθούν.
Συστήνουμε δημιουργούς οι οποίοι αυτή τη στιγμή γράφουν ξανά τα όρια του διεθνούς σινεμά, ωστόσο παραμένουν σχετικά άγνωστοι στην Ελλάδα και στο Φεστιβάλ θα έχουμε τη σπάνια ευκαιρία να τους ανακαλύψουμε. Οι σκηνοθέτες θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσουν το έργο τους στο κοινό.
Χάιμε Ροσάλες: Κοιτώντας πίσω από κλειστές πόρτες
Έχετε αισθανθεί ποτέ πως κάποιος σας παρακολουθεί από απόσταση; Κι ύστερα έχει ξαφνικά πλησιάσει χωρίς να το πάρετε είδηση; Ο 48χρονος Ισπανός Χάιμε Ροσάλες έχει ένα σπάνιο ταλέντο να παρατηρεί με μια ένταση μεταδοτική. Σα να μπαίνει κρυφά σε διαμερίσματα και να κλέβει στιγμές. Από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους του νέου ισπανικού κινηματογράφου, με σταθερή παρουσία στο Φεστιβάλ Καννών, επιρροές από Μπρεσόν και Όζου, κι ένα πολύ προσωπικό ύφος, ο Ροσάλες δημιουργεί υπέροχα κάδρα, φτιαγμένα με μοιρογνωμόνιο, που δίνουν έμφαση σ’ εκείνες τις στιγμές που δεν θέλουμε να μας βλέπει κανείς. Στο αφιέρωμα του 59ου Φεστιβάλ θα απολαύσουμε και θα ανακαλύψουμε τις έξι μεγάλου μήκους ταινίες του.
Petra (2018): Η πιο πρόσφατη ταινία του Ροσάλες και σίγουρα η πιο φιλόδοξη, είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με απρόβλεπτη εξέλιξη. Η Πέτρα, ύστερα από τον θάνατο της μητέρας της ψάχνει να βρει τον πατέρα που δεν γνώρισε ποτέ. Η αναζήτηση θα την οδηγήσει σε έναν αναγνωρισμένο δύστροπο καλλιτέχνη που έχει χτίσει μια άλλη ζωή. Πυκνό, σαρωτικό σινεμά, μια σύγχρονη εκδοχή αρχαίας τραγωδίας που θα συναρπάσει το μεγάλο κοινό.
Όμορφη νιότη (2014): Η Ναταλία και ο Κάρλος, δυο φτωχοδιάβολοι που ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή γυρίζοντας πορνό, αποκτούν μια κόρη, που θα μπορούσε να σημάνει την ψυχολογική τους ενηλικίωση, όμως επιβεβαιώνει πως κάποιοι φαύλοι κύκλοι δεν σπάνε ποτέ. Σχόλιο πάνω στην Ευρώπη των δυο ταχυτήτων που απέσπασε Ειδική Μνεία Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών.
Dream and Silence (2012): Η τέλεια ζωή ενός ζευγαριού με δυο παιδιά διακόπτεται βίαια όταν ένα μοιραίο τροχαίο τους στερεί το ένα παιδί και μαζί τη μνήμη του πατέρα. Εκείνος δεν θυμάται τίποτα, όσο η μητέρα θρηνεί μόνη και απελπισμένη. Εγκεφαλικό, σύνθετο σινεμά για τον εύθραυστο ανθρώπινο συνδετικό ιστό.
Bullet in the Head (2008): Χωρίς διάλογο ο σκηνοθέτης παρατηρεί από απόσταση έναν καθημερινό άνθρωπο. Τρώει, ψωνίζει, συναντιέται με φίλους και ξαφνικά σκοτώνει. Ένα σχόλιο του Ροσάλες με φόντο την εκρηκτική χώρα των Βάσκων.
Η ξαφνική βία είναι βασικό συστατικό στο σινεμά του ισπανού δημιουργού. Είτε προέρχεται από έναν βαριεστημένο ανθρωπάκο που μετατρέπεται σε κατά συρροή δολοφόνο όπως στο The Hours of the Day, είτε από μια τρομοκρατική ενέργεια που στερεί από μια χωρισμένη μητέρα το μοναχοπαίδι της στο La Soledad. Όλοι οι ήρωές του ζουν ανάμεσά μας, κι έτσι αφού ο Ροσάλες αφηγηθεί την ιστορία τους, ανεβαίνει ψηλά στις ταράτσες της πόλης και τους ήχους της που καλύπτουν τις μικρές, τρυφερές ή ζοφερές ανθρώπινες στιγμές. 

Η Νάνουκ Λέοπολντ και το κυνήγι της ευτυχίας
Η ολλανδή σκηνοθέτιδα Νάνουκ Λέοπολντ προκαλεί και συχνά ενοχλεί, θέτει τις ερωτήσεις μόνο και μόνο για να κάνει «πάσα» στον θεατή που θα δώσει τις απαντήσεις στο τέλος. «Θέλω οι ταινίες μου να είναι περισσότερο για το τι πιστεύει και τι νιώθει αυτός που τις βλέπει, παρά για το τι λέει ή τι κάνει κάποιος στην οθόνη», σημειώνει η ίδια. Γεννημένη το 1968 στο Ρότερνταμ, η Λέοπολντ είναι από τις πιο καταξιωμένες δημιουργούς στην Ολλανδία, με εντυπωσιακή διεθνή φεστιβαλική πορεία μέσα από έξι ταινίες. Ο φακός της ζουμάρει στις οικογενειακές και ερωτικές σχέσεις: το απαγορευμένο σε διάφορες εκδοχές, όλα όσα μπορούν να τινάξουν τα πάντα στον αέρα μέσα σε μια στιγμή. Τα υλικά στο σινεμά της είναι απλά και τα διαχειρίζεται με αξιοθαύμαστη εκφραστική οικονομία, δίνοντας απόλυτη ελευθερία και προτεραιότητα στους χαρακτήρες της.
Cobain (2017): Η τελευταία ταινία της Λέοπολντ κέρδισε τις εντυπώσεις στο Φεστιβάλ Βερολίνου με τον ωμό/τρυφερό ρεαλισμό της. Ένας έφηβος είναι αποφασισμένος να σώσει την έγκυο μητέρα του από τα ναρκωτικά και το πεζοδρόμιο. Με πυγμή ενήλικα, θα φτάσει στα άκρα για να το πετύχει και θα ραγίσει καρδιές.
It’s All So Quiet (2013): Μια απαγορευμένη έλξη που ψάχνει διέξοδο. Ένας ερμητικά κλειστός άνδρας που έχει αφοσιωθεί στον κατάκοιτο πατέρα του. Και μια συγκινητική ελεγεία για τη μοναξιά, την αγάπη που ασφυκτιά, την ευκαιρία για προσωπική ευτυχία.
Brownian Movement (2010): Η Σάντρα Χίλερ (Τόνι Έρντμαν) στο ρόλο μιας γιατρού που υποκύπτει σε ανομολόγητες επιθυμίες και απατά κατά συρροή τον σύζυγό της με τους ασθενείς της. Αρκεί μια νέα αρχή στην Ινδία για να σωθεί ο γάμος τους;
Wolfsbergen (2007): Μια δυσλειτουργική οικογένεια σε αλλεπάλληλες κρίσεις που φλερτάρουν εξίσου με το δράμα και τη μαύρη κωμωδία. Αφορμή, η επιθυμία του πατριάρχη να δώσει τέλος στη ζωή του, ζητώντας τη βοήθεια των οικείων του.
Guernsey (2005): Η αυτοκτονία μιας συναδέλφου συγκλονίζει υπαρξιακά μια φαινομενικά ευτυχισμένη νεαρή γυναίκα που αναθεωρεί καθολικά τη σχέση της με την οικογένειά της. Πώς απομακρύνθηκαν τόσο; Τι σημαίνει η ίδια γι’ αυτούς;
Iles flottantes (2001): Το γεμάτο φρεσκάδα ντεμπούτο της Λέοπολντ εστιάζει σε ένα ερωτικό γαϊτανάκι με πρωταγωνίστριες τρεις κολλητές μπλεγμένες σε απιστίες και αμαρτίες, οι οποίες ψάχνουν τον έρωτα και τον εαυτό τους στην ηλικία των 30. 

Κριστομπάλ Λεόν & Χοακίν Κοσίνια: Μια φορά κι έναν σκοτεινό καιρό…

Είστε έτοιμοι για ένα παραισθησιογόνο ταξίδι στους πιο αλλόκοτους κόσμους που είδατε ποτέ; Οδηγοί, οι 38χρονοι χιλιανοί εικαστικοί και σκηνοθέτες Κριστομπάλ Λεόν και Χοακίν Κοσίνια που έχουν κάνει με τις σκοτεινές, σουρεαλιστικές stop motion animation ταινίες τους το γύρο του κόσμου σε διεθνή φεστιβάλ, μουσεία και γκαλερί. Μεταξύ αυτών, η Μπιενάλε της Βενετίας και το Γκούγκενχαϊμ της Νέας Υόρκης, αλλά και τα φεστιβάλ Ρότερνταμ, Λοκάρνο, IDFA, καθώς και το φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου ενθουσίασαν με την τελευταία τους δουλειά –και πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους- The Wolf House. Η ταινία θα προβληθεί στη Θεσσαλονίκη μαζί με εννιά μικρού μήκους δημιουργίες τους: όλα δείγματα ενός πρωτοποριακού πειραματικού σινεμά που μας στοιχειώνει μπλέκοντας τα πιο όμορφα όνειρα με τους πιο δύστροπους εφιάλτες.
Οι δημιουργοί αφηγούνται ζοφερά παραμύθια -βασισμένα σε αλήθειες- για μεγάλα παιδιά, σε μια ντελιριακή κινηματογραφική εμπειρία που παίζει με το φαντασιακό και το υποσυνείδητο, φέρνοντας στο νου το σινεμά του Γιαν Σβανκμάγιερ και των αδελφών Κουέι. Οι ταινίες τους αγγίζουν θέματα-ταμπού όπως η χιλιανή δικτατορία, η θρησκεία αλλά και το σεξ, μέσα από μια εξωπραγματική μείξη τεχνικών που συνδυάζει το stop motion με φιγούρες από παπιέ μασέ, πραγματικά σκηνικά και αντικείμενα, σκίτσα και φωτογραφίες. Όπως το πρόσφατο έργο τους The Wolf House (2018), μια ενήλικη εκδοχή του παραμυθιού με τα τρία γουρουνάκια που επιστρέφει στη διαβόητη «αποικία της αξιοπρέπειας» που συγκλόνισε τη Χιλή, έργο των ναζί και κέντρο βασανιστηρίων του δικτάτορα Πινοσέτ. Ηρωίδα, η νεαρή Μαρία που δραπετεύει από εκεί, βρίσκει καταφύγιο σε ένα αγροτικό σπίτι και παλεύει με το φόβο της - τον «κακό λύκο».
Οι Λεόν και Κοσίνια είναι γνωστοί ωστόσο στον καλλιτεχνικό κόσμο για τα μικρού μήκους διαμάντια τους. Όπως τα φιλμ Nocturno de Chile (2008, συνσκηνοθεσία με Νάιλς Ατάλα) και The Witch and the Lover (2012) που ανατρέχουν στο παρελθόν της Χιλής, τα Father.Mother., The Arc (2011) και The Andes (2012), που αντλούν συμβολισμούς από τον μαγικό ρεαλισμό της Λατινικής Αμερικής, καθώς και τα The Smaller Room (2009, σκηνοθεσία: Κρ. Λεόν & Νίνα Βέρλε), Lucia (2007) και Luis (2008, συνσκηνοθεσία με Ν. Ατάλα), που αναπλάθουν μύθους που περνούν από την ομορφιά στο γκροτέσκο. Και ακόμη μια έκπληξη: το μικρού μήκους Weathervane (2010, σκην. Χοακίν Κοσίνια), μια σειρά από ζωγραφικές βινιέτες που απεικονίζουν κι ένα τραγούδι του ομώνυμου άλμπουμ της νεοϋορκέζικης indie μπάντας The Freelance Whales.

41o Φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας - Βραβεία

http://www.cinemagazine.gr
Η ταινία «Άβανος» του Παναγιώτη Χαραμή ήταν ο μεγάλος νικητής του 41ου Φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας
Ολοκληρώθηκε το 41ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, με τον «Άβανο» του Παναγιώτη Χαραμή να κερδίζει τον Χρυσό Διόνυσο του φεστιβάλ.
Η κριτική επιτροπή του Φεστιβάλ, αποτελούμενη από τον Βασίλη Καρδάση (Πρόεδρο) και μέλη τους Βαγγέλη Λυμπερόπουλο, Έλενα Μαυρίδου, Άρη Σταύρου, Γιώργο Τελτζίδη ανέφερε σχετικά με τις βραβεύσεις πως «Πολλές ταινίες ξεχωρίσαμε και θα το δείτε στη συνέχεια. Έχουμε απόλυτη συνείδηση ότι υπήρχαν και άλλες πολύ καλές, ή έστω με ξεχωριστά χαρίσματα ταινίες, που δεν λαμβάνουν κάποιο βραβείο ή μια τιμητική διάκριση. Πώς θα ήταν δυνατόν άλλωστε από την πληθώρα των ταινιών! [...] Θα ακούσετε τις αποφάσεις της Επιτροπής. Ευχόμαστε να κινητοποιήσουν τις αισθήσεις σας και να σας παρακινήσουν, ώστε πολλοί από εσάς να ακολουθήσετε το Φεστιβάλ Δράμας στο ταξίδι του».
Αναλυτικά τα Βραβεία του 41ου Εθνικού τμήματος είναι:
Χρυσός Διόνυσος
«Για την πιστή αποτύπωση του αδιεξόδου των ηρώων της σε ένα περίκλειστο μη-αστικό περιβάλλον, με άρτια πολυεπίπεδη κινηματογράφηση».
Αργυρός Διόνυσος
«Για την ιδιαίτερη κινηματογραφική αφήγηση».
Βραβείο «Σωκράτης Δημητριάδης» για την καλύτερη ταινία της κατηγορίας Έλληνες του Κόσμου
«Σε μια ταινία που αγγίζοντας μια δύσκολη θεματική, αυτή μιας δυσλειτουργικής οικογένειας, καταφέρνει να αποδώσει υψηλά νοήματα».
Βραβείο Ντοκιμαντέρ
Βραβείο Καλύτερης Σπουδαστικής Ταινίας
Βραβείο Τώνια Μαρκετάκη για την καλύτερη γυναικεία σκηνοθετική παρουσία
Για το ρυθμό, την τόλμη και την αριστοτεχνική κατασκευή.
Ειδικό βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. «Ντίνος Κατσουρίδης»,
«Για τη γεμάτη αυτοπεποίθηση 1η κινηματογραφική δημιουργία».
Στην μνήμη του μεγάλου Έλληνα κινηματογραφιστή, η  οικογένεια Κατσουρίδη συνεχίζει να χορηγεί το βραβείο που είχε αθλοθετήσει ο ίδιος πριν από 18 χρόνια και προσφέρει στο σκηνοθέτη πλήρη τεχνική κάλυψη για την παραγωγή της επόμενης ταινίας του.
Ειδικό Βραβείο Περιβάλλον & Κλιματική Αλλαγή
«Για την ευρεία αποτύπωση του περιβαλλοντικού ζητήματος».
Τιμητική Διάκριση Σεναρίου
Τιμητική διάκριση Φωτογραφίας
Στον Claudio Bolivar -GSC για την φωτογραφία στην ταινία «Άβανος», σε σκηνοθεσία του  Παναγιώτη Χαραμή.
Τιμητική Διάκριση Μοντάζ
Στην  Μυρσίνη Αριστείδου για το μοντάζ της ταινίας « Άρια» την οποία και σκηνοθέτησε.
Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας
Στη Σοφία Κόκκαλη  για την ερμηνεία της στην ταινία «Μόλλυ 6-8» σε σκηνοθεσία του Ευθύμη Μιχελουδάκη.
Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας 
Στον Κίμωνα Κουρή για την ερμηνεία του στην ταινία «Άβανος» σε σκηνοθεσία του  Παναγιώτη Χαραμή.
Τιμητική Διάκριση Ήχου
Στον Adriano Mantova  για την ταινία «Ave Eva» σε σκηνοθεσία της Oliwia Twardowska.
Τιμητική Διάκριση Σχεδιασμού Ήχου
Στον William Miller για την ταινία «The sound» σε σκηνοθεσία του Antony Petrou.
Τιμητική Διάκριση  Πρωτότυπης Μουσικής 
Στον Βασίλη Ζλατάνο για τη μουσική της ταινίας «Βουρβουρού» σε σκηνοθεσία της Καρίνας Λογοθέτη.
Τιμητική Διάκριση Σκηνικών
Στη Χρύσα Σερδάρη για την ταινία «Άβανος» σε σκηνοθεσία του  Παναγιώτη Χαραμή.
Τιμητική Διάκριση Κοστουμιών
Στη Μάρλι Αλειφέρη για την ταινία «Βουρβουρού» σε σκηνοθεσία της Καρίνας Λογοθέτη.
Ειδικό Βραβείο
To ειδικό Βραβείο απονέμεται στο Βασίλη Κεκάτο για την ταινία «Η Σιγή των Ψαριών όταν Πεθαίνουν».
«Για την ανατρεπτική ιδέα και τη σαρκαστική διάθεση έναντι στο θάνατο».
Εύφημο Μνεία
Εύφημος μνεία απονέμεται στην Νιόβη Χαραλάμπους για την ερμηνεία της  στην ταινία «Quidnunc» σε σκηνοθεσία του Χάρη Αγιώτη.
Εύφημο Μνεία
Εύφημος μνεία απονέμεται  στον Chris Scott για την ερμηνεία του  στην ταινία «Βeyond good & evil or (The exuberantly painful process of teething» σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Παπαθανασόπουλου.
«Για τον εσωτερικό ρυθμό που ανέπτυξε στο ρόλο. Για την ισορροπημένη απόδοση ενός ακραίου χαρακτήρα».
Βραβείο PITCHING LAB Φίνος Φιλμ
Η Φίνος Φιλμ απένειμε το βραβείο PITCHING LAB στο πλαίσιο του 41ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας στο Θάνο Ψυχογιό για το project Scar. Το βραβείο συνοδεύεται με το χρηματικό ποσό των 1.500 ευρώ προσφορά της Φίνος Φιλμ.
Διακρίσεις κίνητρα Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απένειμε χθες βράδυ και τρεις διακρίσεις ΚΙΝΗΤΡΑ στους εξής νέους κινηματογραφιστές. 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου βραβεύει νέους δημιουργούς, οι οποίοι βρίσκονται στα πρώτα τους βήματα και τούς παρέχει το ΚΙΝΗΤΡΟ για να συνεχίσουν να δημιουργούν στον κινηματογράφο. Για το λόγο αυτό το ΕΚΚ αποφάσισε να απονείμει 6 ισότιμα βραβεία, χρηματικού ποσού ύψους 2.000€ το καθένα, ως ενίσχυση για την πραγματοποίηση της επόμενης ταινίας τους.
Τα βραβεία απονέμονται στους ακόλουθους δημιουργούς:
Βραβείο PITCHING LAB Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απένειμε το βραβείο PITCHING LAB στο πλαίσιο του 41ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας στον  Michael Kam για το project Nursey Rhyme ως οικονομική ενίσχυση με το χρηματικό ποσό των 2.000€ για την παραγωγή της ταινίας.
Βραβείο Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών
Το GSC, η Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών, είναι ουσιαστικά μία ένωση των διευθυντών φωτογραφίας του ελληνικού κινηματογράφου.
Οι διευθυντές φωτογραφίας σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο αρέσκονται να τονίζουν ότι η διεύθυνση φωτογραφίας δεν είναι ένα απλό τεχνικό ακολούθημα της κινηματογραφικής ταινίας, αλλά αποτελεί μία θεμελιώδη όψη της ίδιας της αφήγησής της. Αποκαλούν δε αυτή την όψη ως «οπτική αφήγηση», η οποία, μολονότι εντάσσεται ολοκληρωτικά στο κυρίως σώμα της ταινίας, ακολουθεί παράλληλα του δικούς της κώδικες και υπακούει στους δικούς της κανόνες.
Συντασσόμενοι με αυτή την πεποίθηση, η Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών έχει ονομάσει το βραβείο της «βραβείο για την οπτική αφήγηση» και το απονέμει κάθε χρόνο σε έναν νέο Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας.
Έτσι, στο πλαίσιο του 41ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, η Επιτροπή της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών, αποτελούμενη από τους Χρ. Αλεξανδρή, Γ. Φρέντζο και Διον. Ευθυμιόπουλο, κρίνοντας ότι με την εικόνα του υπηρετεί με συνεπή και ουσιαστικό τρόπο την ταινία, απένειμε το «βραβείο για την οπτική αφήγηση» στον Γιάννη Σίμο, για την «Νάρκη» σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τσαλαπάτη.
Βραβείο Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας
Η Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας απένειμε Βραβείο Καλύτερης Ταινίας του Εθνικού Διαγωνιστικού Τμήματος του 41ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας στην ταινία «37 Μέρες» της Νικολέτας Λεούση γιατί με «αμεσότητα, αφηγηματική αρτιότητα, κριτική ρεαλιστική ματιά, φαντασία, χιούμορ και ζωντανή αποτύπωση του κεντρικού γυναικείου χαρακτήρα, που ερμηνεύει δυναμικά η Έλλη Τρίγγου, αναδεικνύει την αγωνία των νέων για την εξασφάλιση του δικαιώματος στην εργασία και την ανάγκη δυναμικής διεκδίκησής του».
Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου
Πριν από την ανακοίνωση του βραβείου η ΠΕΚΚ υπενθύμισε πως στήριζε και εξακολουθεί να στηρίζει τον αποκεντρωμένο θεσμό, που γεννήθηκε εδώ στη Δράμα, την ώρα που πολλαπλασιάζονται οι συγγενείς διοργανώσεις και πως ο αριθμός των συμμετοχών στο εθνικό διαγωνιστικό πρόγραμμα παραμένει μεγάλος. Η δραστική μείωσή του είναι απαραίτητη, ώστε να μην αδικούνται οι αξιόλογες παρουσίες από τη μία και να μην υποχωρεί ο μέσος όρος της ποιότητας από την άλλη.
«Μέσα από 3-4 υποψηφιότητες που μας απασχόλησαν, καταλήξαμε στο βραβείο μας, το βραβείο της Π.Ε.Κ.Κ. για την καλύτερη ταινία του ελληνικού τμήματος, που συγκεντρώνει τα εξής χαρακτηριστικά: Συμπυκνώνει με επιτυχία ένα μυθιστόρημα, δίχως να προδίδει το πνεύμα του, καταφέρνει την ανασύσταση μιας ολόκληρης εποχής, επιμένοντας στη φωτογραφία και στην ατμόσφαιρα, υπογραμμίζει την ξεχωριστή ιδιότητα του σινεμά να συνδυάζει στο πέρασμα του χρόνου την οδύνη των χαμένων ευκαιριών με το καταφύγιο στην αναπόληση των χαμένων παραδείσων».
Το βραβείο κέρδισε η ταινία του Ευθύμη Μιχελουδάκη «Μόλλυ 6 με 8».
Βραβείο Τεχνικής Αρτιότητας της Ένωσης Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης ΕΤΕΚΤ

Ετικέτες

Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης dimos petroupolis petroupoli.gov.gr pkdp.gr σινέ πετρούπολις Δήμος Πετρούπολης Θερινός Κινηματογράφος Πετρούπολης δημοτικός κινηματογράφος πετρούπολης Θερινό Σινεμά Πετρούπολης Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης πολιτιστικό κέντρο πετρούπολης πρόγραμμα 2017 Κινηματοθέατρο Πετρούπολις editorial άρθρα Ελεύθερη είσοδος παιδική ταινία πρόγραμμα 2018 όσκαρ πρόγραμμα 2019 ελληνική ταινία cinelesxi_petroupolis Petroupoli Πετρούπολη καλοκαίρι 2022 Ταινίες Ινστιτούτο Θερβάντες Σινεμά Πετρούπολη καλοκαίρι 2018 πρόγραμμα 2020 καλοκαίρι 2019 καλοκαίρι 2021 Ισπανική πρεσβεία καλοκαίρι 2020 καλοκαίρι 2023 κωμωδία Πρεσβεία Αργεντινής γαλλική ταινία Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ισπανική ταινία πρεσβεία βενεζουέλας Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών ιταλική ταινία χειμώνας 2019-2020 Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας ιρανική πρεσβεία Πρεσβεία Νορβηγίας ιρανική ταινία Απρίλιος 2019 Ιούνιος 2023 πρόγραμμα 2021 Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Πρεσβεία Ουρουγουάης πρεσβεία Ισημερινού