Δευτέρα 4 Απριλίου 2022

Αφιέρωμα σε μικρομηκάδες γιατί ...έτσι μας αρέσει! | 6-7 Απριλίου 2022

 

To τρίτο και τελευταίο αφιέρωμα της χειμερινής σεζόν σε συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων Πετρούπολης, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. "Δ.ΔΛΗΝΟΣ" και τη Γ' ΕΛΜΕ ΔΥΤ.ΑΘΗΝΑΣ θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6/4 και την Πέμπτη 7/4/2022 στο Κινηματοθέατρο "Πετρούπολις" Το 2ο Αφιέρωμα στους αγαπημένους μας μικρομηκάδες, που θα μας τιμήσουν και με την παρουσία τους στις προβολές.
Τετάρτη 6/4/2022 | Ώρα προβολής 20:00
Brutalia, εργάσιμες μέρες / Brutalia, Days of Labour
Σκηνοθεσία / Σενάριο : Μανώλης Μαυρής | Διάρκεια: 26'
Πανομοιότυπα κορίτσια ντυμένα με στρατιωτικά ρούχα εργάζονται κοπιωδώς. Μια μητριαρχική οικογένεια. Μια ολιγαρχική κοινωνία. Τι θα γινόταν αν αντικαθιστούσαμε τις μέλισσες με ανθρώπους;
Από το μπαλκόνι / From the balcony
Σκηνοθεσία: Άρης Καπλανίδης, Σενάριο: Άρης Καπλανίδης, Ηλίας Ρουμελιώτης | Διάρκεια: 12'
Μια μεσήλικη γυναίκα παρατηρεί τον μικρόκοσμο μιας αθηναϊκής γειτονιάς από το μπαλκόνι της, με ανάμεικτες αντιδράσεις από όσους παρατηρεί ανελλιπώς· ώσπου φτάνει η στιγμή που η ίδια δεν είναι πια εκεί, κι έτσι αυτός ο μικρόκοσμος αλλάζει για πάντα.
Crazy Dance
Σκηνοθεσία / Σκηνοθεσία: Γιώργος Κυβερνήτης | Διάρκεια: 20'
Μια οικογένεια Ιταλών γυρίζει την Ελλάδα με ένα πλανόδιο λούνα παρκ. Με ρίζες στον χώρο του θεάματος, οι δύο αδερφοί κρατούν ζωντανό τον μαγικό κόσμο της διασκέδασης, περιπλανώμενοι στην επαρχία και στα νησιά. Στήνοντας και ξεστήνοντας τα παιχνίδια αλλά και το σπίτι τους, ανακαλύπτουμε τη ζωή τους πίσω από τα φώτα. Η άφιξη της μητέρας και της αδερφής τους θα τους γεμίσει με ζεστασιά, λίγο πριν αναχωρήσουν για τον επόμενο προορισμό τους.

Πέμπτη 7/4/2022 | Ώρα προβολής 20:00
Το βανκούβερ / To Vancouver
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Άρτεμις Αναστασιάδου | Διάρκεια: 23'
Δύο αδέρφια, ένα ξόρκι, πληγωμένα τοπία και μια αναπότρεπτη φυγή. Ένα σύντομο χρονικό μιας πράξης εξαφάνισης στους καιρούς της Νέας Ύφεσης.
Πλαστικά Λουλούδια / Plastic flowers
Σενάριο / Σκηνοθεσία : Γιάννης Ζαφείρης | Διάρκεια: 7'
Mια νεράιδα δηλητηριάζει τα νερά του χωριού. Εκείνος επιστρέφει διψασμένος. Ψάχνοντας τη βρύση αντικρίζει έναν έρημο τόπο και μερικά πλαστικά λουλούδια. Ενα άλογο και ένας σκύλος θα του κάνουν παρέα ως το τέλος.
Souls All Unaccompanied
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Γιώργος Τελτζίδης | Διάρκεια: 26'
Ο Μπαχάρ είναι ένας δωδεκάχρονος που φιλοξενείται σε έναν ξενώνα για ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες. Η Κάτια, μια πρώην κατάδικος που προσπαθεί να βάλει την ζωή της σε τάξη, εργάζεται εκεί ως φροντιστής. Όταν τα πράγματα ζορίσουν για τον Μπαχάρ, η Κάτια θα είναι δίπλα του.




Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Διήμερο αφιέρωμα στην Εκπαίδευση | 30-31Μαρτίου 2022

Η Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης σε συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων Πετρούπολης, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. "Δ.ΓΛΗΝΟΣ" και τη Γ' ΕΛΜΕ Δυτ.Αθήνας διοργανώνει ένα κινηματογραφικό διήμερο αφιέρωμα στην Εκπαίδευση στο Κινηματοθέατρο "Πετρούπολις".

Οι αλήθειες και τα ψέματα στη διδασκαλία, οι παραβατικές συμπεριφορές και η αποτελεσματική μάθηση.

Τετάρτη 30/3/2022
Προβολή της τανίας "Το Μάθημα | Urok"
Ώρα προβολής 19:00 / Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό

Πέμπτη 31/3/2022
Προβολή της ταινίας "Ντάνιελ '16" σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου
Ώρα προβολής 19:00 / Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό




Σάββατο 5 Μαρτίου 2022

Διήμερο αφιέρωμα στην Ημέρα της Γυναίκας | 9-10 Μαρτίου 2022

Η Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης σε συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων Πετρούπολης, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. "Δ.ΓΛΗΝΟΣ" και τη Γ' ΕΛΜΕ Δυτ.Αθήνας διοργανώνει ένα κινηματογραφικό διήμερο αφιέρωμα στην Ημέρα της Γυναίκας στο Κινηματοθέατρο "Πετρούπολις".


Τετάρτη 9/3/2022
Προβολή του Ντοκιμαντέρ "Αυτές, οι άλλες, οι αληθινές... Οι γυναίκες ζαπατίστας" | Ellas, las otras, las de deveras… LAS MUJERES ZAPATISTAS
Ώρα προβολής 19:00 / Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό

Πέμπτη 10/3/2022
Προβολή του Ντοκιμαντέρ "Καινούριος Ουρανός: Οι Γυναίκες στον Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδος" σε σκηνοθεσία των Γιάννη Ξύδα και Τάσου Κωνσταντόπουλου
Ώρα προβολής 19:00 / Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό, παρουσία των συντελεστών




Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Μετά την Αγάπη (After Love) | EDITORIAL

Ηνωμένο Βασίλειο (2020) του Αλίμ Καν

Ο κόσμος της εξηντάχρονης Μέρι, που ζει στο Ντόβερ της Αγγλίας, καταρρέει όταν χάνει ξαφνικά τον αγαπημένο της σύζυγο, τον Αχμέντ, αυτόν που εξαιτίας του έγινε μουσουλμάνα γιατί τον αγάπησε πολύ και η αγάπη της προς αυτόν ξεπερνούσε κάθε εμπόδιο που προέβαλλε εμπρός τους. Ούτε οι διαφορετικές θρησκείες, ούτε οι ατέλειωτες ώρες μοναξιάς (ο σύζυγός της ήταν ναυτικός) ούτε οι διαφορετικές συνήθειες και παραδόσεις της οικογένειας του Αχμέντ ούτε η επιτακτική ανάγκη να προσαρμοστεί η ίδια σε αυτές για να μπορεί να ζήσει δίπλα στον αγαπημένο της, την έκαναν να λυγίσει. Έζησε μαζί του απόλυτα ικανοποιημένη και εναρμονισμένη με τον κόσμο του Αχμέντ γιατί πολύ απλά τον αγαπούσε. Και γιατί πολύ απλά την αγαπούσε και εκείνος και δεν έπαυε στιγμή να της εκφράζει αυτή του την αγάπη. Μέσα από τα καθημερινά ηχογραφημένα μηνύματα που της στέλνει από τα μακρινά του ταξίδια. Μηνύματα γεμάτα στοργή, ενσυναίσθηση, τρυφερότητα. Μηνύματα που υπερκαλύπτουν την απουσία του. 
Ο κόσμος όμως της Μέρι, λυγίζει όταν ο Αχμέντ ξαφνικά πεθαίνει. Και ο ισορροπημένος κόσμος της Μέρι συντρίβεται και καταρρέει συθέμελα όταν ανακαλύπτει ότι ο σύζυγός της είχε δημιουργήσει ταυτόχρονα και άλλη οικογένεια στην απέναντι μεριά των Λευκών γκρεμών του Ντόβερ , στο Καλαί της Γαλλίας. Η Μέρι είναι πλέον αντιμέτωπη όχι μόνο με τη μοναξιά, αλλά και με την απάτη του συζύγου της. 
Την απώλεια μπορείς να την ξεπεράσεις όταν έχεις αγαπήσει βαθιά κάποιον. Οι αναμνήσεις, τα ηχογραφημένα ζεστά μηνύματα, είναι το βάλσαμο που αντισταθμίζει τον τεράστιο πόνο της απώλειας. Την απάτη όμως; Πώς την αντιμετωπίζεις; Τη διπλή ζωή του αγαπημένου σου , πώς την ερμηνεύεις; Πώς την εντάσσεις στον κόσμο που νόμιζες ότι οι μόνοι πρωταγωνιστές ήσουν εσύ, ο σύντροφός σου και η αγάπη σας; 
Το βάθος και η ποιότητα αυτής της αγάπης είναι τα μοναδικά στοιχεία που δίνουν τη δύναμη στη Μέρι να μην αφεθεί, να μην αφήσει τον εαυτό της να εγκαταλειφθεί στην απόλυτη μοναξιά και την απογοήτευση, να μην αφήσει τα συντρίμμια να θάψουν την ίδια και την προηγούμενη ζωή της στην κατάθλιψη και την απόλυτη ματαίωση. Ψάχνει να ανακαλύψει τα αίτια της απάτης, ερχόμενη σε επαφή με την άλλη οικογένεια του Αχμέντ με την Γαλλίδα σύντροφό του και τον έφηβο γιο τους. Δεν αφήνει τη ζήλια, την εκδίκηση, τον θυμό να εισχωρήσουν στο παραμελημένο κορμί της, ένα κορμί που δόθηκε κυριολεκτικά εσωτερικά και εξωτερικά στον αγαπημένο της σύντροφο. Ένα κορμί που στερήθηκε τη μητρότητα ένα κορμί που τόσο το αγαπάμε, όταν μέσα από την κάμερα του Αλίμ Καν – που δεν υπογράφει μόνο τη σκηνοθεσία αλλά και το σενάριο-το αντικρίζουμε γυμνό στον καθρέφτη με την Μέρι να ψηλαφεί σπιθαμή προς σπιθαμή τις ραγάδες της, το στήθος της, ψάχνοντας να ανακαλύψει τι ήταν αυτό που έκανε τον Αχμέντ να αναζητήσει τη σωματική επαφή σε ένα άλλο κορμί , τι ήταν αυτό που τον έκανε να ξαπλώνει με μια άλλη γυναίκα, να μοιράζεται τη ζωή του εξίσου με μια άλλη γυναίκα, αλλά και πόσα άλλα θα ήθελε να γευτεί αυτό το κορμί πόσα του στερήθηκαν που θα ήθελε να τα ζήσει αλλά δεν....
Οι εσωτερικές διαδρομές που ακολουθεί ο κάθε άνθρωπος προκειμένου να ανακαλύψει τις πικρές αλήθειες που κρύβονται στη ζωή του, δεν θα μπορούσαν να αποδοθούν σκηνοθετικά με καλύτερο τρόπο κατά τη γνώμη μου. Η Μέρι -εξαιρετικότατη ερμηνεία από την Τζοάνα Σκάνλαν- δεν μιλάει πολύ. Βιώνει βουβά με απόλυτη ψυχραιμία και μία εσωτερική αξιοπρέπεια όλο της το δράμα. Ο τρόπος της όμως αυτός την οδηγεί στο να γνωρίσει πραγματικά τον άλλον κόσμο του Αχμέντ και να μπορέσει έτσι να ξεδιαλύνει το θολό τοπίο της ζωής του αγαπημένου της κατανοώντας τον. Το πένθος, η απώλεια, η απογοήτευση δίνουν τη θέση τους στην κατανόηση που με τη σειρά της ενώνει τους διαφορετικούς κόσμους του Αχμέντ αναδεικνύοντας την ουσιαστική αγάπη, ως εκείνη την κινητήρια δύναμη που πραγματικά κανένα εμπόδιο δεν μπορεί να σταθεί εμπρός της.
Δεν είναι οι εσωτερικές διαδρομές που μας καθηλώνουν παρακολουθώντας την Μέρι σε αυτές. Είναι που μέσα από αυτές τις διαδρομές, μέσα από τη χαμηλότονη ,αλλά και γεμάτη ένταση ταυτόχρονα αφήγηση του Αλίμ Καν, παρακολουθούμε και τις δικές μας εσωτερικές διαδρομές ,αναζητούμε τις δικές μας αλήθειες, γιατί η Μέρι μας παίρνει από το χέρι και μας ανοίγει δρόμους. Δρόμους που μας βοηθούν να κατανοήσουμε τις δικές μας απώλειες, τις δικές μας ματαιώσεις, τις δικές μας απάτες, στις δικές μας σιωπηλές ζωές. 
Η ταινία θριάμβευσε στα βραβεία του ανεξάρτητου βρετανικού σινεμά και προβάλλεται αυτές τις μέρες στους κινηματογράφους.
--------------------------------
Καλλίτσα Βλάχου
Μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης Πετρούπολης. Είναι εκπαιδευτικός. Τον ελεύθερο χρόνο της, διαβάζει, βλέπει ταινίες, και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Τον υπόλοιπο ελάχιστο ελεύθερο χρόνο της, απλά προσπαθεί να διατηρεί την ψυχραιμία της...


Ετικέτες

Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης dimos petroupolis petroupoli.gov.gr pkdp.gr σινέ πετρούπολις Δήμος Πετρούπολης Θερινός Κινηματογράφος Πετρούπολης δημοτικός κινηματογράφος πετρούπολης Θερινό Σινεμά Πετρούπολης Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης πολιτιστικό κέντρο πετρούπολης πρόγραμμα 2017 Κινηματοθέατρο Πετρούπολις editorial άρθρα Ελεύθερη είσοδος παιδική ταινία πρόγραμμα 2018 όσκαρ πρόγραμμα 2019 ελληνική ταινία cinelesxi_petroupolis Petroupoli Πετρούπολη καλοκαίρι 2022 Ταινίες Ινστιτούτο Θερβάντες Σινεμά Πετρούπολη καλοκαίρι 2018 πρόγραμμα 2020 καλοκαίρι 2019 καλοκαίρι 2021 Ισπανική πρεσβεία καλοκαίρι 2020 καλοκαίρι 2023 κωμωδία Πρεσβεία Αργεντινής γαλλική ταινία Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ισπανική ταινία πρεσβεία βενεζουέλας Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών ιταλική ταινία χειμώνας 2019-2020 Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας ιρανική πρεσβεία Πρεσβεία Νορβηγίας ιρανική ταινία Απρίλιος 2019 Ιούνιος 2023 πρόγραμμα 2021 Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Πρεσβεία Ουρουγουάης πρεσβεία Ισημερινού