Κυριακή 28 Μαΐου 2023

Δευτέρα 29/5 έως Κυριακή 4/6/2023 | Cine "Πετρούπολις"

 


Δευτέρα 29/5/2023 - Τετάρτη 31/5/2023
Η ταινία απέσπασε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στο Festival de l’Alpe d’Huez 2022.
Μία feelgood ταινία για την κουζίνα, την αγάπη και τον γαστρονομικό ακτιβισμό!
Πέμπτη 1/6/2023 - Κυριακή 4/6/2023
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (3-13/11/2022), όπου κέρδισε 6 βραβεία (ειδική μνεία επιτροπής στο επίσημο διαγωνιστικό, Meet the Neighbours, βραβείο Fipresci, βραβείο Ένωσης Κριτικών κινηματογράφου, δύο βραβεία του ΕΚΚ και βραβείο της ΕΡΤ). Είναι υποψήφια για 17 βραβεία Ίρις.
Την Πέμπτη 1/6/2023 μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με την Ασημίνα Προέδρου.

Γενική Είσοδος 5€
Η είσοδος για τα παιδιά έως 12 ετών είναι 2€
Δημοτικός Θερινός Κινηματογράφος Cine "Πετρούπολις"
25ης Μαρτίου 168, Πετρούπολη 

Τετάρτη 17 Μαΐου 2023

Cine "Πετρούπολις" 2023 - Έναρξη Τρίτη 23/5/2023

34 χρόνια, η Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης, σε συνεργασία με τον Δήμο Πετρούπολης, είναι κοντά σας δημιουργώντας τους δεσμούς εκείνους που καθώς περνάει ο καιρός, γίνονται όλο και πιο δυνατοί, όλο και πιο σταθεροί. 
Παρακολουθώντας από κοντά τα κινηματογραφικά δρώμενα, η ομάδα της Κινηματογραφικής Λέσχης, είμαστε πάντα παρόντες και παρούσες στα φεστιβάλ που και αυτή τη χρονιά πραγματοποιήθηκαν στη χώρα μας. Βρεθήκαμε  στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο 10ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στο 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και εφήβους (όπου η Πρόεδρος της Λέσχης μας συμμετέχει στην κριτική επιτροπή βράβευσης της ΟΚΛΕ), στο 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας-Νύχτες Πρεμιέρας, στο 35ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας. Ό,τι αποκομίσαμε από τη συμμετοχή μας σε όλα τα παραπάνω, μας βοήθησε στη διάρθρωση του φετινού προγράμματος του θερινού κινηματογράφου όπου προσπαθήσαμε να συμπεριλάβουμε όλα τα είδη των ταινιών που να ανταποκρίνονται στα διαφορετικά γούστα του κάθε θεατή.
Μετά τις δύσκολες χρονιές της πανδημίας που για αρκετό καιρό μας κράτησαν μακριά, τον χειμώνα που μας πέρασε επανήλθαμε δυναμικά στο Κινηματοθέατρο "Πετρούπολις" με δωρεάν προβολές κάθε Τετάρτη, με πολλούς προσκεκλημένους σκηνοθέτες και συντελεστές των ταινιών, κάνοντας μαζί με το κοινό γόνιμους διαλόγους μετά το τέλος της προβολής της ταινίας του καθενός.
Για το φετινό καλοκαίρι, εκτός από τις δωρεάν προβολές την πρώτη εβδομάδα έναρξης του θερινού κινηματογράφου με επιλεγμένες ελληνικές ταινίες που παρακολουθήσαμε στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τις Δευτέρες του Ιουνίου και του Σεπτεμβρίου θα προβληθούν ταινίες με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, που η Κινηματογραφική Λέσχη έχει εξασφαλίσει μέσα από μακροχρόνιες συνεργασίες με σκηνοθέτες, ηθοποιούς και ανθρώπους που συμβάλλουν στη δημιουργία, στην ολοκλήρωση και στην τελική  έξοδο μιας ταινίας στις κινηματογραφικές αίθουσες. Και βέβαια σε όλες σχεδόν τις προβολές της Λέσχης μας, εξασφαλίσαμε την παρουσία των δημιουργών, έτσι ώστε μετά την προβολή να ακολουθεί εποικοδομητικός διάλογος με το κοινό σε μία αναζήτηση των αθέατων πλευρών της εικόνας. Γιατί για εμάς η επικοινωνία που ακολουθεί της προβολής έχει ιδιαίτερη αξία, αφού μέσα από την ανταλλαγή των απόψεων ερμηνεύουμε, αναλύουμε, εμβαθύνουμε, "ξαναβλέποντας" την ταινία μέσα από άλλες οπτικές που έρχονται να συμπληρώσουν ή να διευρύνουν ή και να τροποποιήσουν τις δικές μας. Και μέσα από αυτή την αλληλεπίδραση ερχόμαστε κοντά στη σκέψη του άλλου,  ερχόμαστε κοντά στον άλλον.  
Τι είναι για εμάς το θερινό σινεμά; Είναι το μαγικό λευκό πανί, το γιασεμί και το καλοκαιρινό αεράκι να δροσίζει... Για εμάς τα "αιώνια παιδιά" είναι το Σινεμά ο Παράδεισος του Giuseppe Tornatore που ξημεροβραδιάζονται όπως το αγόρι-πρωταγωνιστής στην αίθουσα ζώντας ένα ατελείωτο, συναρπαστικό, κινηματογραφικό ταξίδι που μας χαράζει καινούργια μονοπάτια εκεί όπου η σκληρή πραγματικότητα μας εγκλωβίζει σε αδιέξοδες διαδρομές.
Σας περιμένουμε και το φετινό καλοκαίρι,  αυτά τα μονοπάτια να τα περπατήσουμε μαζί!


Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης

Δημοτικός Θερινός Κινηματογράφος Cine "Πετρούπολις"
25ης Μαρτίου 168, Πετρούπολη 
Δείτε ακόμη:

Τρίτη 16 Μαΐου 2023

Πίσω από τις Θημωνιές | EDITORIAL

"Θεωρώ, πως ο κάθε καλλιτέχνης και ο κάθε κινηματογραφιστής έχει χρέος, κατά τη γνώμη μου, να τοποθετείται απέναντι στα πράγματα" δήλωνε η Ασημίνα Προέδρου σε συνέντευξή της πριν 10 χρόνια για τη μικρή μήκους ταινία  της  "Red Hulk",  όπου κατέγραφε τη ζωή του Γιώργου ενός νεαρού που μπλέχτηκε στα δίχτυα της Χρυσής Αυγής αδυνατώντας να δώσει λύσεις στα υπαρξιακά του αδιέξοδα και στην έντονη ανάγκη του να ανήκει κάπου. Να νιώθει ότι είναι ζωντανός μέσα από την υπόσταση που αποκτούσε ως μέλος μιας οργάνωσης. Προφητική τότε η ταινία της Προέδρου, δεν είναι τυχαίο που λίγο μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων συνέπεσε χρονικά με τη δολοφονία του Π. Φύσσα.

Και πράγματι η Ασημίνα Προέδρου κινηματογραφεί και ταυτόχρονα τοποθετείται. Χωρίς να κρίνει τους ήρωές της, χωρίς να υπάρχει στις ταινίες της ίχνος διδακτισμού, χωρίς να την ενδιαφέρει μόνο η καταγραφή των κοινωνικοπολιτικών καταστάσεων που όλοι γνωρίζουμε και βιώνουμε, αλλά προσπαθώντας να κατανοήσει το υποκείμενο που ενεργεί κάτω από την επίδραση αυτών των καταστάσεων, προσπαθώντας να κατανοήσει τον βαθμό που οι συνθήκες στις οποίες ζει, επηρεάζουν τον χαρακτήρα του και τον βαθμό που η ιδιοσυγκρασία του και τα ατομικά του χαρακτηριστικά επεμβαίνουν σε αυτές, τον κάνουν να τις ελέγχει ή τελικά παραδίδεται ολοκληρωτικά σε αυτές και επιλέγει να γίνει έρμαιό τους.

Κάνει δηλαδή, πολιτικό σινεμά. Γιατί αυτό είναι το πολιτικό σινεμά. Αυτό που διερευνά την αλληλεπίδραση του ατόμου με την κοινωνία. Αυτό που αναδεικνύει τις εσωτερικές συγκρούσεις της ηθικής που φέρει μέσα του το κάθε άτομο με την ηθική της κοινωνίας. Αυτό που αναδεικνύει τις διαφορετικές αντιδράσεις των ατόμων σε αυτή τη σύγκρουση και μέσω αυτής της ανάδειξης κρίνει πλέον όχι τους ήρωες, αλλά τις επιλογές τους. Και στο τέλος μέσα από αυτή τη συνδιαλλαγή προτείνει.

Η πρώτη σεκάνς της ταινίας προοικονομεί ότι αυτό που θα παρακολουθήσουμε κρύβει μία τραγωδία. Το παιχνίδι και τα αθώα γέλια των παιδιών διακόπτονται απότομα από την ανακάλυψη δύο πτωμάτων. Είναι το καλό και το αγνό που επισκιάζεται πάντα από την ύπαρξη του κακού που συνοδοιπορεί μαζί του. Το καλό που υπάρχει σε κάθε ήρωα έρχεται σε σύγκρουση με το κακό που τον ακολουθεί διαρκώς και εναπόκειται πλέον στον κάθε χαρακτήρα η διαχείριση αυτής της σύγκρουσης. Μία διαχείριση που καθόλου εύκολη δεν είναι, γι αυτό και οι ήρωες δεν κρίνονται, αφού τα εμπόδια που προβάλλονται είναι πολλά και συνεχόμενα. Είναι η ένταξη του κακού στους κόλπους της ίδιας της κοινωνίας. Είναι η κανονικοποίησή του. Μιας κοινωνίας που η διαφθορά έχει γίνει νόμος, που η επιβίωση απαιτεί τεράστιο αγώνα και που το χρήμα είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Είναι τα παρελκόμενα αυτής της κρίσης, η αποξένωση, η υποκρισία, τα ψέματα που φέρνουν και άλλα ψέματα που αποκόπτουν τους δεσμούς αγάπης, που μπαίνουν πάνω από αυτούς και που τελικά οδηγούν σε αδιέξοδες καταστάσεις, όπου η στιγμή της συνειδητοποίησής τους είναι και η στιγμή της αποκάλυψης της αλήθειας. Είναι η στιγμή που το κουβάρι ξεμπλέκεται και που δίνεται τότε η ευκαιρία στο άτομο να επιλέξει απρόσκοπτα πλέον, τη ζωή  που θέλει να ακολουθήσει.

Σε τρία κεφάλαια διαρθρώνεται η ταινία της Ασημίνα Προέδρου, σε τρεις χαρακτήρες. Του  πατέρα, της μητέρας και της κόρης, μιας οικογένειας που ζει σε ένα χωριό στο Κιλκίς στη λίμνη Δοϊράνη στα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία. Το 2015 συναντάμε την οικογένεια σε μια Ελλάδα που ζει το προσφυγικό δράμα της Ειδομένης με το κλείσιμο των συνόρων που είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός προσφυγικού καταυλισμού, όπου κατέληγαν χιλιάδες πρόσφυγες, ζώντας σε άθλιες συνθήκες. Ένα ανθρώπινο δράμα που όμως έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς να πλουτίσουν από τη λαθραία μεταφορά των προσφύγων, οι οποίοι αναγκαστικά κατέφευγαν και εξακολουθούν να καταφεύγουν σε αυτούς.  Με φόντο λοιπόν το προσφυγικό ξεδιπλώνονται οι τρεις χαρακτήρες που καλούνται να πάρουν θέση.

Ο πατέρας (Στάθης Σταμουλακάτος) , ψαράς και αγρότης, άψογος οικογενειάρχης μεγαλωμένος όμως στο  "κλειστό" της επαρχίας όπου η πατριαρχία και ο αιώνιος φόβος του "τι θα πει ο άλλος"  καθορίζουν τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς του. Ο ίδιος όμως έρχεται σε σύγκρουση με αυτά, γιατί κατά βάθος δεν είναι αυτά.  Η μάνα (Λένα Ουζουνίδου)  βαθιά θρησκευόμενη δεν αργεί να χρησιμοποιήσει κατά το δοκούν την πίστη της στα θεία, προκειμένου να μην διασαλευτεί η φαινομενική ισορροπία και αρμονία της οικογένειάς της και να μην αποκαλυφθούν τα σαθρά θεμέλια που τη στηρίζουν. Και η κόρη (Ευγενία Λάβδα) που ζει το χάος. Το χάος της υποκρισίας απέναντι στον πατέρα που δεν μπορεί να επικοινωνήσει μαζί της, το χάος της δικής της αλήθειας που νιώθει ενοχές για αυτήν, γιατί δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που ο πατέρας προσδοκά από την κόρη του , το χάος του μεγαλώματός της σε μία κλειστή επαρχιακή πόλη που δεν την αφήνει να βιώσει την επανάστασή της, τον έρωτά της, τη γνωριμία με τον εαυτό της.

Με λευκό μελάνι, γραμμένα  τα κεφάλαια των ζωών των τριών ηρώων, αθέατο και καλυμμένο  μέσα στο παλίμψηστο που συγκροτεί αυτές  τις ζωές. Ζωές που καταφέρνουμε  με τη διεισδυτική ματιά της σκηνοθέτιδος, τα εξαιρετικά κοντινά της, την καταπληκτική ερμηνεία όλων των ηθοποιών και την εξαιρετική φωτογραφία του Σίμου Σαρκετζή, να διαπεράσουμε, να αποκρυπτογραφήσουμε και να δούμε τα επιμέρους κεφάλαια πάνω στα οποία γράφτηκαν τα τελικά. Η αποδόμηση των ζωών των ηρώων μάς υποδεικνύει ταυτόχρονα και έναν άλλον τρόπο να βλέπουμε τα πράγματα, αυτόν της σχετικοποίησης μέσω της οποίας προσπαθούμε  να υπονομεύσουμε αυτή τη διάκριση που θέλει να υπάρχουν μόνο καλοί ή μόνο κακοί σε μία κοινωνία όπου αυτές οι έννοιες είναι δυσδιάκριτες. Και είναι το σημαντικό στοιχείο που κάνει την ταινία ξεχωριστή. Το στοιχείο της σχετικοποίησης, του να παρακολουθούμε δηλαδή τις συμπεριφορές των ανθρώπων σε σχέση με το περιβάλλον με το οποίο βρίσκονται σε άμεση αλληλεπίδραση και από εκεί και μετά να κρίνουμε την ορθότητα ή όχι των επιλογών τους βάζοντας πλέον στο παιχνίδι και τους δικούς μας εαυτούς προσιδιάζοντας αυτές τις επιλογές στις δικές μας ζωές.

Η ταινία προβλήθηκε στο 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αποσπώντας έξι βραβεία, ανάμεσά τους και το βραβείο καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης σκηνοθέτιδος. Στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ινδίας (Goa), κέρδισε το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, ενώ έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικές διεθνείς κριτικές. Υποψήφια για 17 βραβεία Ίρις.

--------------------------------
Καλλίτσα Βλάχου
Μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης Πετρούπολης. Είναι εκπαιδευτικός. Τον ελεύθερο χρόνο της, διαβάζει, βλέπει ταινίες, και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Τον υπόλοιπο ελάχιστο ελεύθερο χρόνο της, απλά προσπαθεί να διατηρεί την ψυχραιμία της...

Ετικέτες

Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης dimos petroupolis petroupoli.gov.gr pkdp.gr σινέ πετρούπολις Δήμος Πετρούπολης Θερινός Κινηματογράφος Πετρούπολης δημοτικός κινηματογράφος πετρούπολης Θερινό Σινεμά Πετρούπολης Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης πολιτιστικό κέντρο πετρούπολης πρόγραμμα 2017 Κινηματοθέατρο Πετρούπολις editorial άρθρα Ελεύθερη είσοδος παιδική ταινία πρόγραμμα 2018 όσκαρ πρόγραμμα 2019 ελληνική ταινία cinelesxi_petroupolis Petroupoli Πετρούπολη καλοκαίρι 2022 Ταινίες Ινστιτούτο Θερβάντες Σινεμά Πετρούπολη καλοκαίρι 2018 πρόγραμμα 2020 καλοκαίρι 2019 καλοκαίρι 2021 Ισπανική πρεσβεία καλοκαίρι 2020 καλοκαίρι 2023 κωμωδία Πρεσβεία Αργεντινής γαλλική ταινία Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ισπανική ταινία πρεσβεία βενεζουέλας Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών ιταλική ταινία χειμώνας 2019-2020 Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας ιρανική πρεσβεία Πρεσβεία Νορβηγίας ιρανική ταινία Απρίλιος 2019 Ιούνιος 2023 πρόγραμμα 2021 Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Πρεσβεία Ουρουγουάης πρεσβεία Ισημερινού